دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳
۵ بازديد
۰ ۰

نحوه محاسبه نمره آزمون استخدامی آموزش و پرورش یکی از موضوعاتی است که ذهن داوطلبان استخدامی را درگیر می کند. تاثیر هر سوال بر نتیجه آزمون باعث پیشبینی مجموع نمره کارنامه متقاضی می‌شود.


آزمون آموزش و پرورش زیر نظر سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org  برگزار می شود. داوطلبانی که نمره که قبولی را کسب نمی کنند، اجازه ورود به مرحله دوم را ندارند. داوطلبانی که به مرحله دوم آزمون استخدامی، یعنی مصاحبه حضوری، دعوت می‌شوند، باید به این نکته توجه کنند که نزدیک به 60 درصد از معدل نهایی براساس مصاحبه حضوری است و ۴۰ درصد از معدل نهایی براساس نمره آزمون مرحله اول محاسبه می‌شود.

در نتیجه داوطلبی که بیشترین نمره قبولی در آزمون آموزش و پرورش را کسب کرده باشد، ممکن است شانس بیشتری نسبت به دیگر افراد داوطلب در آزمون نهایی داشته باشد. برای افزایش شانس قبولی خود در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سوالات استخدامی آموزش و پرورش مطابق با آخرین تغییرات را مطالعه کنید.

فرمول محاسبه قبولی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

نحوه محاسبه حد نصاب قبولی آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 در دفترچه ثبت نام و تکمیل ظرفیت آزمون آموزش و پرورش به صورت کامل توضیح داده شده است. برای معرفی داوطلبان حدود چند برابر ظرفیت برای ورود به مرحله دوم، نمرات متقاضیان بعد از زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به تفکیک حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی بر اساس کسب حداقل 50 درصد میانگین نمره سه نفر اول با ارزش وزنی 40 درصد برای حیطه عمومی و نیز 60 درصد برای حیطه اختصاصی و تخصصی محاسبه می شود.


با توجه به نتایج آزمون کتبی استخدامی آموزش و پرورش و متن دفترچه ثبت نام، داوطلبانی که به حد نصاب مورد نیاز در این آزمون دست یافته‌اند، می‌توانند بر اساس شیوه نامه‌های خود و با استفاده از سهمیه‌های قانونی، در مراحل بعدی گزینش آموزش پرورش شرکت کنند. این فرصت برای جذب افراد با انگیزه و هدفمند در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ارائه شده است.

فرمول محاسبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش به این صورت است که پس از آزمون استخدامی آموزش و پرورش هر درس با ضرب تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش محاسبه می‌شود. دروس عمومی با ضرب ۴۰ درصد و دروس اختصاصی و تخصصی با ضرب ۶۰ درصد، معدل کل آزمون نهایی را تعیین می‌کند.

نحوه محاسبه فرمول به این شکل می‌باشد که باید نمره کتبی در آزمون مرحله اول در عدد ۴۰ ضرب شود. سپس نمره کل نهایی که در زمان اعلام نتایج مشخص می‌گردد از عدد به دست آمده بالا، بایستی کم شود. بعد از طی کردن مراحل گفته شده، لازم است که باقی مانده بر عدد ۶۰ تقسیم شود تا معدل نهایی مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش، محاسبه گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.